سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون فرهنگی ام ابیها
یا صاحب الزمان

 

 

 

 نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی

در نخستین کمیته فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانها اعضای این کمیته بر نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی تاکید کردند.کانون پرورش فکری کودکان استان نیز به منظور مبارزه محصولات غیرایرانی سعی کرده که از عروسک‌ها، بازی‌های سرگرمی ایرانی و محصولات فرهنگی استفاده و در اختیار 18 مراکز کانون‌ها قرار دهد. یکی دیگر از اقدام کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای تاثیرگذاری بر افکار جوانان را برگزاری جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی غرب کشور با محوریت مواد مخدر و مبارزه با پدیده قاچاق در سال گذشته ذکر کرد و افزود: همچنین سعی شده که در مسابقات و جشنواره‌های کانون‌ها با دادن هدایا و کالاهای ایرانی از نوجوانان تجلیل شود. آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را برای برپایی نمایشگاه دستاوردهای کودکان عضو کانون در مناسبت‌های ویژه ، برنامه‌های فرهنگی قصه‌گویی و شعر خوانی کانون‌ها نیز در راستای فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای ایرانی و تولیدات صورت می‌گیرد.

تقویت مولفه‌های فرهنگی زمینه‌ساز کاهش پدیده قاچاق است

تقویت مولفه‌های فرهنگی و کار کردن روی این مولفه‌ها زمینه‌ساز کاهش پدیده قاچاق در استان است. یکی دیگر از قشرهایی که در فرهنگسازی مصرف و خرید کالاهای ایرانی در سال‌جاری می‌تواند تاثیرگذار باشد، علما و روحانیون هستندکه باید سعی کنند در خطبه‌های نماز جمعه و جماعت بر اهمیت این فرهنگ و آگاه کردن مردم با تولیدات داخلی شفاف‌سازی کنند.مصرف‌کنندگان قاچاق که بیشتر مردم هستند به خاطر دوام کالاهای غیرایرانی، مرغوبیت، ارزانی قیمت آنها و زیبایی نقش کالاها تمایل بیشتری به خرید کالاهای خارجی دارند.

 

مصرف کالاهای ایرانی ضامن ایجاد اشتغال است
 
کالاهای چینی بدون هیچ نظارتی وارد کشور و جایگزین کالاهای داخلی شده است که این مسئله تولیدکنندگان داخلی را با مشکل مواجه کرده است. کارفرمایان باید به کیفیت محصولات تولیدی خود توجه کنند چرا که اگر به سمت کیفیت پیش نروند مردم نیز از کالاهای داخلی استقبال نمی‌کنند.. در حال حاضر تولید از همه جهات تحت فشار قرار دارد و همه سازمان‌ها و نهادها باید تلاش کنند که فشار حاکم بر تولید را بردارند و از تولیدکنندگان حمایت کنند. باید هزینه‌های تولید را کاهش داد تا تولید کننده مجبور نباشد قیمت کالاهای خود را افزایش و کالای بی‌کیفیت عرضه کند.

یادداشت ثابت - چهارشنبه 91/10/7 | 10:38 عصر | ریحانه نیکنامی | نظرات ()
درباره وبلاگ

آخرین مطالب
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب

استخاره آنلاین با قرآن کریم



کد ماوس



بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 17405